Social Start – program szkoleniowy

Program Social Start ma na celu zwiększenie reprezentacji i samo-reprezentacji osób ze społeczności uchodźczej. W ramach programu Fundacja Pol zatrudni na specjalny program szkoleniowy z mediów i social mediów 10 osób z tej społeczności. Osoby uczestniczące będą zdobywać umiejętności w zakresie komunikacji, dziennikarstwa oraz skutecznego korzystania z mediów społecznościowych, aby w okresie od 3 do 6 miesięcy pozyskać niezbędną wiedzę i praktykę do prowadzenia kont w social mediach i mieć podstawowe doświadczenie w pracy z polskim klientem. Wierzymy, że część z nich będzie w stanie dzięki temu aktywnie uczestniczyć w debacie publicznej oraz budować autentyczną obecność w mediach i na platformach mediów społecznościowych takich jak Instagram, TikTok lub Youtube. 

 

Szukamy osób do pracy w ramach programu szkoleniowego!

Fundacja Pol uruchomiła program szkoleniowy “Social Start” dla osób uchodźczych. Jeśli chcesz poznać podstawy komunikacji w mediach i social mediach, serdecznie zapraszamy cię do wzięcia udziału w naszym programie. W okresie od 3 do 6 miesięcy będziesz mieć doskonałą okazję, by zdobyć pierwsze praktyczne doświadczenia w social mediach i rozwijać swoje umiejętności w dynamicznie rozwijającej się agencji komunikacyjnej.

🤝 O nas

Fundacja Pol to młoda, prężnie działająca organizacja, tworzona przez osoby z dużym doświadczeniem. Naszą misją jest wspieranie i budowanie mostów pomiędzy organizacjami pozarządowymi, biznesem, politykami, instytucjami publicznymi a osobami migrującymi do Polski. Chcemy, aby każdy głos był słyszany, by wspólnie realizować naszą misję – tworzenie rzetelnej i zrównoważonej polityki migracyjnej w Polsce oraz Unii Europejskiej.

💻 Czym będziesz się zajmować?

  • Tworzenie krótkich filmików w CapCucie i prostych grafik w Canva;
  • Tworzenie treści oraz analiza danych statystycznych w mediach społecznościowych;
  • Planowanie publikacji i prowadzenie projektów komunikacyjnych;
  • Wsparcie w tworzeniu strategii komunikacyjnych oraz współpraca z klientami o bardzo różnorodnych profilach;
  • Budowanie relacji z klientami agencji.

📅 Co oferujemy i czego wymagamy?

  • Długość trwania: 3-6 miesięcy (pierwszy miesiąc to okres próbny).
  • Zaangażowanie: od 5 do 20 godzin tygodniowo, z elastycznością w wyborze godzin pracy.
  • Wynagrodzenie: 35 zł brutto za godzinę.
  • Warunek wyłączny: Znajomość języka polskiego lub angielskiego na poziomie minimum B2.

Program skierowany jest do osób z doświadczeniem przymusowej migracji.

🎓 Dodatkowe korzyści:

  • Program mentoringowy oraz dodatkowe szkolenia (średnio 2-3 godziny w skali tygodni, niepłatne). Udział w minimum dwóch całodziennych zjazdach lub szkoleniach online jest obowiązkowy.
  • Możliwość zdobycia certyfikatu po zakończeniu programu.
  • Szansa na dalsze zatrudnienie w agencji lub rekomendacja do sprawdzonych pracodawców realizujących politykę włączania osób reprezentujących mniejszości.

💡 Jak wygląda nasza praca?

Pracujemy hybrydowo lub całkowicie zdalnie, z możliwością okazjonalnych spotkań w Krakowie (raz na kwartał). Nasz zespół angażuje się w projekty o wysokiej wartości społecznej, budując mosty między różnymi sektorami i wspierając różnorodność.

📧 Jak aplikować?

Wyślij swoje zgłoszenie na adres hello@fundacjapol.pl i dołącz:

  1. CV. Możesz załączyć linki do własnych lub prowadzonych przez Ciebie kont, artykułów, filmów lub innych projektów medialnych.
  2. Zadanie rekrutacyjne — stwórz dwie przykładowe treści w formie tekstu do stories na Instagramie lub scenariusza rolki (maks. 60 sekund), dotyczących ciekawych newsów ze świata z ostatnich dni.
  3. W mailu podaj swoją  dyspozycyjność czasową (np. „dostępny/a średnio 3 godziny dziennie, przez 4 dni w tygodniu”).

🗓️ Deadline na zgłoszenia: rekrutujemy stale – rozmowy z wybranymi osobami będą przeprowadzane na bieżąco. Początek pracy – w zależności od Twojej dyspozycyjności czasowej.

 

Oto zespół naszych mentorów:

Miłka Fijałkowska

– dziennikarka, reporterka z 11-letnim doświadczeniem w telewizji, autorka ponad 400 reportaży telewizyjnych, artykułów, wywiadów, programów, dotyczących tematów społecznych, międzynarodowych, humanitarnych, Bliskiego Wschodu, z uwzględnieniem kwestii migracji, praw człowieka, sytuacji kobiet i dzieci w Syrii, Afganistanie, Iranie. Jej praca zabrała ją od zrujnowanych wojną i przemocą ISIS ulic Sindżaru, po strefy konfliktu w Somalii, Ukrainie, przez obozy dla uchodźców w Iraku i Libanie, aż po relacjonowanie ludzkich historii w Izraelu i na Zachodnim Brzegu Jordanu ukazujące złożoność konfliktu izraelsko-palestyńskiego. Posiada doświadczenie pracy w administracji rządowej, organizacjach międzynarodowych, instytucjach analitycznych i badawczych.

Adrianna Siudy

– aktywistka miejska i działaczka społeczna. Od ponad 10 lat zaangażowana w działalność organizacji pozarządowych. Od 2014 roku uczestniczy w kampaniach wyborczych jako członkini zespołu strategicznego. Zawodowo menadżerka mediów społecznościowych i koordynatorka projektów. Z wykształcenia ekonomistka. Z pasji fotografka.

Areta Szpura

– człowiek do zadań specjalnych. W swoim życiu robiła już bardzo dużo różnych rzeczy. Od  ubierania Justina Biebera po ratowanie świata. Obecnie pracuje w Fundacji Stocznia jako Specjalistka ds. Innowacji Społecznych, nieustannie dzieląc się swoimi przemyśleniami na instagramie @areta.

Denys Zhukov

– 10 lat w świecie digital marketingu, setki godzin certyfikacji, znajomość 4 języków obcych i ciągły głód wiedzy. Wspieram różne fundacje, a w wolnym czasie podbijam sale sportowe i drążki, eksploruję nowe szlaki. Marketing, kalistenika, góry – to moja codzienna dawka adrenaliny.

 

 

Nasze uczestniczki:

Dile Dzoraeva

Pochodzę z Kirgistanu, ale życie poprowadziło mnie przez Ukrainę aż do Polski, gdzie od 2015 roku mieszkałam, uczyłam się i rozwijałam. Obecnie pracuję na Islandii, w Vigdís International Centre, gdzie zajmuję się organizacją wydarzeń oraz promocją w mediach społecznościowych. Jestem też współorganizatorką festiwalu podróżniczego „Czas Odkryć”, który razem z przyjaciółmi stworzyliśmy od podstaw. Lubię łączyć kreatywność z działaniami, które mają znaczenie – dla ludzi i ich historii.

Zgłosiłam się do programu, bo wierzę, że media społecznościowe mogą być czymś więcej niż tylko miejscem rozrywki – mogą opowiadać historie, edukować i łączyć ludzi. Jako osoba z doświadczeniem uchodźczym wiem, jak ważna jest komunikacja i budowanie przestrzeni na różnorodność. Chcę nauczyć się nowych narzędzi, by robić to jeszcze lepiej, i znaleźć inspiracje, które pomogą mi rozwijać moje projekty.

Madinai Khikmatullo 

Jestem z Tadżykistanu, mieszkam w Warszawie od 2016 roku. Pracuję w Stowarzyszeniu Mova, jako tłumaczka języków tureckiego i perskiego. Znam także język rosyjski. Chcę działać w mediach społecznościowych. Wiele stron pisze o świecie, ale w języku polskim trudno jest znaleźć rzetelne informacje. Na przykład to, co dzieje się na granicy czy poza Polską jest często ograniczone i nie zawsze jasno opisane. Chciałabym, abyśmy stworzyli stronę, która stanie się jedną z ważnych polskich platform. Chcę przekazywać ludziom i innym organizacjom wiedzę o doświadczeniach migracyjnych oraz działalności Fundacji Pol. Znalezienie sposobu na komunikację między Polakami a obcokrajowcami to jeden z kluczowych, choć trudnych celów dla osoby z doświadczeniem migracyjnym. Działanie w sferze politycznej, kulturowej czy innych tematach przez media społecznościowe jest bardzo ważne. W dzisiejszym świecie można przekazać informacje ludziom znacznie łatwiej przez strony internetowe niż przez telewizję.

Inna Koba


Urodziłam się we Lwowie. Studiowałam turystykę i sport na Lwowskim Państwowym Uniwersytecie Kultury Fizycznej. W 2022 uzyskałam kwalifikacje kosmetologa. Od października 2023 pracuję jako konsultant w Centrum Edukacji i Wsparcia Fundacji IB-Polska, gdzie zarządzam infolinią, udzielając informacji i porad na temat edukacji, opieki zdrowotnej, rynku pracy oraz programów oferowanych przez fundację. Ponadto, od grudnia 2022 pracuję w Punkcie Informacyjnym dla obcokrajowców w Krakowie, gdzie udzielam wsparcia w kwestiach życia, pracy i studiowania w Polsce. W przeszłości, w latach 2022–2023, pracowałam jako koordynator centrum wolontariatu w Urzędzie Miasta Krakowa, gdzie byłam odpowiedzialna za organizację i nadzór nad wolontariuszami oraz wsparcie uchodźców. W 2024 roku uczestniczyłam w tłumaczeniach dla Fundacji „Akcja Menstruacja”, której głównym celem jest pomoc osobom doświadczającym ubóstwa menstruacyjnego. Zdecydowałam się wziąć udział w programie mentoringowym, aby poszerzyć swoje kompetencje i zdobyć nowe doświadczenia zawodowe, umiejętności i wiedzę w zakresie mediów społecznościowych.

Farangiskhon Qodirova

Pochodzę  z Tadżykistanu, w Polsce mieszkam od 7 lat. Zdecydowałam się wziąć udział w programie mentoringowym, ponieważ zależy mi na rozwoju jako specjalistka oraz dalszym uczeniu się. Chociaż ukończyłam uniwersytet na kierunku projektowanie graficzne, wiem że w tej profesji zawsze jest coś, czego można się nauczyć i co można poprawić. Mentoring to możliwość zdobycia nowych umiejętności i wiedzy, a także wymiany doświadczeń z profesjonalistą, który może dać cenne wskazówki i kierunki rozwoju. Jestem pewna, że ten program pomoże mi poszerzyć moje horyzonty i stać się bardziej pewnym siebie i wykwalifikowanym specjalistą.

Nataliia Zhyla 

Jestem Ukrainką i przyjechałam do Polski dwa lata temu. Rok temu rozpoczęłam studia na Uniwersytecie Jagiellońskim na kierunku Dziennikarstwo. Kocham branżę marketingową i twórczość. W wolnym czasie maluję na ubraniach, uprawiam jogę, biegam i czytam książki. O Fundacji Pol dowiedziałam się z polecenia – bardzo odpowiada mi jej misja. Cenię sobie możliwość realizowania społecznie ważnych projektów i pomagania ludziom, zwłaszcza w tej branży, w której chcę się rozwijać.

 

.

.

 

 

Program jest finansowany w ramach grantu CEBRICS. Grant został przyznany przez German Marshall Fund of the United States i USAID. Opinie wyrażone w tej publikacji niekoniecznie odzwierciedlają poglądy German Marshall Fund of the United States lub jego partnerów.

 

 

 

Szkolenie:

Jak wzmacniać głos NGO, mniejszości i migrantów w mediach społecznościowych?

📅 Kiedy?

I sesja: 1 marca 2025 (sobota), Kraków
II sesja: 12 maja 2025 (poniedziałek), Warszawa

🌍 Dla kogo?

  • Pracownicy i pracowniczki NGO działające na rzecz mniejszości i uchodźców.
  • Liderzy i liderki społeczności mniejszościowych (Romowie, Muzułmanie, uchodźcy).
  • Osoby pracujące na rzecz praw człowieka i równości.

📌 Dlaczego warto?

  • Zdobądź praktyczne umiejętności zarządzania mediami społecznościowymi.
  • Dowiedz się, jak przeciwdziałać dezinformacji i budować pozytywny wizerunek.
  • Dowiedz się, jak budować zaangażowane społeczności w mediach społecznościowych.
  • Buduj sieć kontaktów i strategię działań medialnych.

📝 Zapisy

Wypełnij formularz: Zapisz się tutaj. Liczba miejsc ograniczona!

📩 Masz pytania?

Napisz do nas na hello@fundacjapol.pl!

 

 

 

 

 

Program jest finansowany w ramach grantu CEBRICS. Grant został przyznany przez German Marshall Fund of the United States i USAID. Opinie wyrażone w tej publikacji niekoniecznie odzwierciedlają poglądy German Marshall Fund of the United States lub jego partnerów.